RTB a impresivní remarketing

23.10.2020

V první říjnový den jsme společně zúčastnili PPC restartu plného skvělých přednášek. Jako milovníka hledajícího komplexní řešení propagace mne nejvíce zaujal nápad Máji Kaisrové z agentury Taste, kdy nás nechala nahlédnout pod pokličku jejího testování spojit získané publikum z RTB a aplikovat ho impresního remarketingu na sociálních sítích

Na druhou stranu od RTB není na místě očekávat vysokou míru prokliků a v krátkodobém čase začít vypočítávat PNO. Konverze je ovšem možné podpořit impresivním remarketingem na sociálních sítích a dokázat oslovit výkonnostní kampaní potencionální zákazníky, kterým se tento formát zobrazil bez nutnosti, aby se proklikli na web. Ušetříme tak částku za proklik a také můžeme velmi hravě a efektivně oslovit publikum. Např. u brzy očekávané slevové akce, jenž zasáhla celý svět marketingu, a tou je Black Friday. Ve velkoplošném formátu představíme plánovanou či již probíhající akci. Díky vloženému facebookovému pixelu do banneru začínáme sbírat publikum pro impresivní remarketing. Na sociálních sítích tedy oslovujeme zákazníky, kteří vědí, že u vás Black Friday probíhá a můžeme jim tak dát impuls k nákupu.
Buď segmentací publika dle zájmu či demografického rozdělní, např. rodiče rozdělit na ženy a muže, a formou " Ahoj maminko, máme hračky se slevou až 50 %. " nebo " Ahoj tatínku, je čas na nákup vánočních dárků! Využij slevy až 50% na hračky. " jim dát jasný prodejní argument. A nebo zaujmout naše publikum jako celek : " Black Friday končí za ... ! ".

Při náhledu do testování impresivního remarketingu jsme se dozvěděli, že ačkoliv ušetříme částku za proklik v RTB, tak ve výkonostní kampani na facebooku se cena za proklik navýší, ovšem cena za tisíc zhlédnutí zůstává stejná. Lepší výsledky přinesl bounce rate a také se prodloužil strávený čas na stránce. A co především bude zajímat všechny eshopaře, tak při správné optimalizaci kampaní se zvýšil konverzní poměr u prodeje drogerie a kosmetiky o neskutečných 497 %.