Jak #kabelkycoleti spadly na facebooku s PNO pod 10%

16.04.2021

Ráda bych se s vámi podělila o zkušenost a malého nahlédnutí do výsledků a růstu mého klienta kabelka.cz. S paní Denisou jsem se seznámila v loňském roce těsně před Black Friday. Je to velmi dynamická žena, jenž mi svěřila na starost sociální sítě.

Když kabelka.cz přišla na svět, tak já jsem se teprve učila číst a počítat. Její největší zdroj obživy byl velkoobchod. Dodávali čtvrt století své produkty, jak do malých obchůdků, obchodů v OC, tak i všemi známé síti kožešnických butiků Kara. Velkoobchod v loňském roce poškodila epidemie covidu, která semlela Karu i některé drobné obchodníky. A tak kabelce nezbývalo, než se rychle adaptovat a postavit svůj vlastní eshop na nohy. Když se podívám na meziroční růst eshopu, jedná se o neskutečných 173 %, ale samozřejmě je to kompenzováno ztrátou maloobchodních zákazníků. 

Dobrý podnikatel nefňuká, ale přizpůsobí se dané situaci.

Z PNO 47,3% NA 9,3%

A přesně tak se to stalo i na kabelka.cz. Vlastní eshop, vlastní brand, vlastní online marketing byl do doby covidové jen takovým beznákladovým bonusem, který před pandemií neudělal obrat ani 300tis. měsíčně. Nyní v březnu 2021 byl obrat 1,7mil. . Díky správě PPC kampaní kabelka.cz roste raketovým tempem! Nejvíce vydělává glami.cz, poté Google Nákupy a zákazníci se vrací přes remarketing na Seznamu, taková klasická rovnice, která funguje a nezklame.

Ale... Mysleli jste si, že fashion eshopy prodávají na sockách o 106? Vůbec!

Když jsem v listopadu sociální sítě přebírala, fungovaly na modrém tlačítku "propagovat příspěvek", pár pokusů o produktové kampaně a propagace stránky. Účet byl v dolarech, kampaně cílené na všechny možné dosahy i konverze, vypínány a zapínány, bez rozmyslu, bez strategie.

Abych byla fér vůči mým výsledkům za necelých pět měsíců, vytáhla jsem staré výsledky za předchozích pět měsíců, tedy od července do října 2020. 

Proč jsem zakroužkovala ty horší výsledky?

Business manager si stahuje všechny asistované konverze od všech, kteří se okolo kampaně jen ochomejtli. Relevantnější výsledky jsou ty po prokliknutí zákazníka. Zároveň je to častá chyba při analytice, majitel eshopu má pocit, že kampaně s odřenýma ušima fungují, ale výdělky nikde.

Když u původní propagace přepočteme dolary na koruny, tak za nějakých 70tis. utraceného kreditu se vydělalo 149tis., což znamená, že jsem dokázala za půlku kreditu navýšit o půlku konverze.

*porovnání původních produktových kampaní s mými. 

V počátku spolupráce jsem dostala rozpočet 10tis., a to... dohromady... pro kabelka.cz a kabelka.sk! Vzhledem k přechozí útratě to byl velký skok a také velká výzva. 

Dají se vůbec udělat kampaně za nějakých 5-6tis. měsíčně? 

Cílem bylo stáhnout náklady na kampaně, snížit PNO, ale tržby zachovat. 

*porovnání grafiky na začátku spolupráce a od nové grafičky.
  

KDYŽ GRAFIK ZA NIC NESTOJÍ

Na začátku spolupráce nebylo vůbec snadné kampaně nakopnout tím správným směrem. Bojovala jsem s kvalitou dodávaných bannerů od klientky grafičky. Podklady byly příšerné! S každým novým bannerem, jsem věděla, že do kampaně nemá smysl vložit více jak 40 kč na den. Ty podklady si prostě víc nezasloužily. A to samé se dělo i v obsahové části na Instagramu a Facebooku. Když jsem profil na Instagramu přebírala, měl něco okolo 270 sledujících. Díky špatným podkladům se dlouho číslo nezvedalo. Byla to práce, za kterou jsem se styděla! Nikomu bych před dvěma měsíci neřekla, že se o ten profil starám já. A v zápalu hořkosti jsem udělala něco, co bych rozhodně neměla, ale ten koncept od staré grafičky jsem prostě smazala z povrchu zemského. Nyní mám k ruce novou grafičku a zároveň fotografku, se kterou postupně ladíme profil a společně se nám povedlo navýšit počet sledujících na 855 k dnešnímu dni a s každým dnem jich dalších pár přibyde! :-)

* Na tancující stromeček u pánského batohu za 3 900,- nikdy nezapomenu! :-)

KDYŽ NEMÁTE CO ŘÍCT

Na sociálních sítích neuspěje každý eshop, může na nich něco vydělat, ale nikdy nebude miláčkem. Pokud nemá příběh, nemá co lidem říct, žádné poselství či unikátnost, je těžké zaujmout. Příběh, který si lidé budou vyprávět, kabelka.cz bohužel nemá. Můžeme se točit na tradici, kvalitních výrobcích a vybraných značkách i modelech, které se prodávají nejvíce. Naše poslání je "jen" jedno, zachránit zavedenou a fungující firmu před dopady covidu. Snažíme se tedy naše sledující zabavit i jinak a přinést jim zajímavé informace, jako byla např. naše březnová minisérie úspěšných žen historie. Také jsme vymysleli svůj vlastní #kabelkycoleti podporující brand a nekončíme!

Výsledky, které jsem vám představila jsou jen pouhým výsekem z celé propagace a za poměrně krátkou dobu. Jsou ale skvělým obrazem toho, že o marketingu se musí přemýšlet, pečovat s láskou a vytrvalostí! ❤️