Kam se poděl můj eshop?

16.11.2019

Velmi častou otázkou ( možná i nevyřčenou ) od mých nových klientů bývá : 

" A proč už nemáte svůj eshop? " 

No, víte, ačkoli v oblasti marketingu si troufám říci, že jsem dobrá, tak ve finanční sféře už tolik ne. Eshop jsem začínala s tím, že než si vydělám na sklad či na prodejnu, budu ho provozovat z domova. Jenže ono tři roky tahat den co den 25kg balíky se zbožím do čtvrtého patra bez výtahu, tam vše v obýváku přebalit na jednotlivé objednávky, hledat mezi tím bordelem roční batole, naložit vše ( vč. dítěte :-) ) do auta, jet s tím na uloženku a ještě být milá do telefonu.. to je práce jen pro odvážné :-) 

Když to trvá rok, dva, vydržíte to, protože ještě tu vidinu vlastní prodejny máte. Ale když už to trvá třetí rok a Vy víte, že při zdejších nájmech si nemůže dovolit ani sklepní kóji a ozve se Vám majitel jedné z největších prodejen ve městě, že by od Vás chtěl brát zboží.. prostě mu s vděkem prodáte celý eshop  :-)

Takže ano.. Dala jsem si od práce marketingového poradce tři roky pauzu, ale neřekla bych, že by tím má kariéra či odbornost nějak utrpěla. Naopak jsem na vlastní kůži pochopila, jak je těžké udržet aktuální a zajímavý obsah na sociálních sítích, jak bolí těžce vydřené peníze investovat do PPC kampaní, jak je frustrující uskromnit dceři vánoční dárky, když se o splatnost faktur hlásí dopravci a jiní. 

Ničeho nelituji, na eshop i na sebe jsem pyšná!

Můj eshop byl typickým příkladem toho, že věci se dějí, tak jak mají. Kdyby se mi pan Jankl ozval o půl roku dříve, vůbec bych se s ním o spolupráci nebavila, měla jsem unikátní zboží šité na zakázku v Anglii a to se přece nedává jako skladovky do běžného obchodu. A eshop bych stejně později uzavřela se ztrátou, protože má energie, síla a odhodlání se vypařilo.

Takže na otázku proč už nemám svůj vlastní eshop, odpovídám, že je vše, jak má být :-)