5 DŮVODŮ, proč spolupracovat s marketingovým poradcem

07.08.2019

Jak říká můj oblíbený provozovatel eshopů Shoptet : "Jsme eshopovou velmocí", kamenná prodejna bez eshopu jako by neexistovala, ale ani tak restaurace či kadeřnictví bez webu. 

Digitální svět nám zajistil, že nemusíme mít již všeobecný přehled o svém okolí, ale spoléháme se, že vše nalezneme na internetu. 

Bydlím v Libni již šestým rokem a nedokázala bych vyjmenovat ani vedlejší ulice, natož abych Vám řekla, kde je tu nejbližší kavárna. Ale joo, vlastně nedávno otevřeli novou kavárnu o tramvajovou zastávku níže. Mohla bych tam chodit pracovat a se sousedkami posedět na dobrou kávu, ale nějak nebyl důvod. No, ono totiž.. až na jednu sousedku, která jezdí tramvají každý den okolo do práce, nikdo nevěděl, že se nějaká nová kavárna otevřela.

A tak, zase sedím v obchodním centru a piji předražené kafe ve světoznámé kavárně. A proč? Proč jsem nešla do nejbližší kavárny a táhnu se s notebookem a všemi mými poznámkami až do obchodního centra? Protože jsem se ráno dívala na Instagramu na stories mých přátel a do toho mi skočilo, že mají zde nový limetkovo-meruňkový dezert a krátké video rozesmátých slečen, které tu pracují, jejíchž pozitivní energie se díky jednomu 12ti vteřinovému videu přenesla až ke mně domů. Ale ani ten dezert, ani pozitivní obsluha za mou návštěvu nemohla. Mohl za to jejich moderátor sociálních sítí, protože aniž bych byla ještě rozhodnuta, zda budu tento článek psát doma či venku, dal mi ve správný čas správný podmět k tomu, abych je navštívila.

Jako zákazníci máme tolik voleb, tolik možností, takový výběr a díky reklamě je na nás vyvíjen šílený tlak, který nám neustále káže, co a kde máme nakoupit, že se začínáme chovat jako ty tři opičky - nevidíme, neslyšíme, nemluvíme. Jenže dostat se k takovým zákazníkům je čím dál tím těžší, oslovit je a vytvořit v nich návyk využívat naše služby či pravidelně u nás nakupovat, je bez znalosti marketingu takřka nemožné. 

A na nově otevřené kavárně, kterou jsme nestihli ani navštívit, visí od začátku letních prázdnin „z technických důvodů zavřeno“ a pokud mě někdo zastaví na ulici, kde je nejbližší kavárna, opět odpovím: „Tady žádná není“.

Proč tedy spolupracovat s marketingovými poradci? 

.. protože to není sranda

Eshop na jedno kliknutí, nastavení chytrých kampaní nebo rychlá propagace příspěvku, který automat Facebooku vyhodnotil jako úspěšný z 85%. Vše se zdá tak strašně jednoduché a snadné. Dalo by se říci, že podnikat online může každý. No, to taky může. Ovšem jen úspěšní podnikatelé moc dobře vědí, že aby byli oni úspěšní, musí se obklopit chytřejšími. Myslet si, že takovou prkotinu jako nastavit kampaň, zvládnu levou zadní, vede pouze k vyčerpání kreditu i energie.

.. protože čas je náš pán

Jako každý podnikatel nemáte moc času nazbyt. Den má pouze 24hod. a člověk není superman, aby dokázal řídit firmu, zajistil její plynulý chod a ještě stihl sledovat nové algoritmy Googlu či trendy na sociálních sítích. Čas i energie podnikatele se stává vzácností a ať už marketingový poradce, účetní či právník Vám ušetří nejen spoustu času, ale také na ně přenesete část svých starostí.

.. protože nevidíme své slabé stránky

Tolik času zabralo vytvořit dokonalý web či eshop, tolik času jsme obětovali na vytvoření příspěvků na Facebooku a Instagramu a i přes to se zákazníci na webu sotva ohřejí? Již v počátku vytváření webové prezentace podniku by měl mít podnikatel k ruce marketingového poradce. Podnikatelům a především těm začínajícím proudí v žilách jistá dávka nadšení a přesvědčení, že zrovna tenhle produkt se bude prodávat sám a zapomínají na to, že web je potřeba udělat přehledný a obsahově zajímavý v očích zákazníka. Proto by měl na tvorbu webu dohlížet marketingový poradce, podnikatel si tak ušetří čas s předěláváním nedostatků, ale také zklamání v okamžiku, kdy se na špatný web spustí placené kampaně.

.. protože Vám bude k ruce

Když si půjdete svou cestou a sem tam někoho oslovíte, aby Vám nastavil PPC kampaň v Google Ads či podal DPH za loňský rok, budete mít sféru marketingu i účetnictví rozsypanou. Protože takovým jednorázovým spolupracovníkům na Vás nezáleží. Je jim jedno, zda cesta za Vaším podnikatelským snem je úspěšná, oni jen udělají práci, kterou jim zadáte. Pokud ale začnete brát své odborné poradce jako partnery a vytvoříte si s nimi vztah, nenechají Vás nikdy ve štichu a budou Vám oporou. Práce marketingového poradce není na 12 měsíců v roce, ale zájem o Vás ano.

.. protože být markeťákem je životní styl

To je už tak otřepaná fráze, že se mi jí nechce ani psát, ale ano! My markeťáci svou práci milujeme! :-) A rozhodně to patří mezi důvody, protože umíchané mojito od studenta ekonomiky nebude také nikdy tak chutnat jako od profi zapáleného barmana. Zároveň jsem moc ráda, že se překlenula doba, kdy jsme konečně doceněni podnikateli jako ostatní poradci v právní a účetní sféře velkých i malých firem.